Paris

Paris var helt sjukt. Förutom det hemska med terrordåden så var det sjukt vackert, roligt, turistigt, franskt och häftigt. Man hann med så galet mycket på en vecka. Både bra och dåliga saker, men de bra överväger såklart de dåliga. Vi gjorde allt det turistiga man kan göra i Paris och lite till. Våra dagar var proppfyllda och på kvällarna hängde vi på barer och en kväll satt vi till sent på natten framför Sacre Coeur. Så skönt att kunna vara ute utan att ständigt frysa. 
Jag är så sjukt nöjd med resan, här kommer lite oredigerade turistiga bilder på magiska Paris. 

Konstnärstorget vid Sacre Coeur.
Sacre Cour. Monumentet som jag hade sett fram emot mest att få se, var nästan bättre än förväntat.

Utsikt från Sacre Coeur. Den dimmigaste dagen, det var något helt annat på natten.

En fin karusell nedanför Sacre Coeur.

Moulin Rouge hade jag också sett mycket fram emot. Var som vackrast på kvällen.

Under en kvällspromenad längst med Seine råkade vi stöta på Eiffeltornet, dock så är kameran inte jätteförtjust i kvällsbilder.

Louvren slank vi också in på, tog nästan en hel dag och en hel del av ens ben.

Konst museumet Pompidou var också riktigt stort, men faktiskt mer imponerande än Louvren enligt mig.
Notre Dame.

Triumfbågen, där vi faktiskt vågade oss upp och fick skåda fin utsikt och Eiffeltornet från en annan vinkel.

Fler lite mindre turistiga bilder, bla från inuti museumen mm, kommer att komma.

Kommentarer
Postat av: Danni

Fina bilder! Kul att ni hade det så bra!! :D <3

2015-01-16 @ 09:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0