Smalhet

I dagens samhälle är kroppsidealen snarare åt det smala hållet än åt det tjocka. Att säga till någon att den är tjock skulle aldrig falla en snäll människa in. Det säger man snarare för att vara elak i såna fall. Men. Här kommer det som gör att jag tog upp det här med kroppen från början: Att kalla någon för tjock är inte jusste, men att kalla någon smal, är det så mycket bättre? 
  Jag har sedan läge haft ett komplex (inte jättestort) över att jag är så smal. Min smalhet är inte något jag själv valt, och visst, jag känner mig inte nödvändigtvis ful, och jag skulle helt ärligt inte hellre vara överviktigt. Men sen så kommer de där kommentarerna "shiiit va smal du är!!", som inte är till för att ges som komplimanger, utan bara för att det är viktigt att påpeka det redan uppenbara. Visst, jag tar inte åt mig av när någon säger sånt, för det vet jag ju redan själv, men jag har börjat fundera på det på sista tiden. VARFÖR säger folk såna komentarer? Alltså, egentligen, vad är det för mening med dem? Vad är det man vill påpeka med att säga sånt? Vill de säga att "euw, det är fult att du är så smal" eller vill de säga "du ser ut att må dåligt, vill du ha lite mat?" Haha. Vet inte varför jag hakat upp mig så mkt på det här, men jag bara känner att det är lite konstigt hur många smal-kommentarer jag fått.

Det var allt från mig idag- vi höres!

 

Kommentarer
Postat av: Y

De är faktiskt sant... Fast du glömmer att en del kan ba "shit va snyggt smal du är" oxo.
You know, own your skinnyness! (älskar linnet på bilden)

2013-01-13 @ 19:03:26
URL: http://yasminehagberg.devote.se
Postat av: stinus

stämmer, hatar när folk säger uhh vad smal du är, det är inte en komlinmang haha:P

2013-01-18 @ 18:11:22
URL: http://vadsomr.blogg.se
Postat av: Pandy

Ärsch tjockasomsmala=vackra på sitt vis! Snygg är du!
Jaa kom och ta del av bajssnacksen! :D

2013-01-18 @ 23:52:51
URL: http://pandy.webblogg.se
Postat av: Mollymon (haha)

Du är så sjukt fin min vän, glöm inte det! :D

2013-01-21 @ 10:06:00
Postat av: Anonym

För att man är avundsjuk! Jag skulle t.e.x göra mycket för att få vara smal, riktigt smal alltså :)

Svar: Hahaha tack anonyma människa! :) Det är väl som man säger: Det man inte har vill man ha!
Vera Linn

2013-01-28 @ 20:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0