fyy fan vad äckligt!!

fan vad äcklad jag blir!


Korv och makaroner- med mask

"De var inte så jättestora men man märkte av dom"

När de första eleverna skulle äta lunch i Hultdalsskolan i dag fick de en oangenäm överraskning.

Det låg maskar och krälade i makaronerna.

– Vi hittade maskar i pastan och det låg en i min tallrik, säger Oskar Gustavsson, elev, till Norrköpings Tidningar.

Maskarna upptäcktes av några elever i de klasser som skulle äta först på dagen i Hultdalsskolan i Åby utanför Norrköping.

– Det var ganska äckligt. Jag gick och spottade ut den mat jag hade i munnen, jag var inte så hungrig längre, säger eleven Oskar Gustavsson till Norrköpings Tidningar.

Han säger att maskarna "var inte så jättestora men man märkte av dom".

Skolbespisningen tar inte på sig maskincidenten – trots att pastan kokades i skolans kök.

– Maskarna måste ha följt med från leverantören, vi får kartongerna helt förslutna, säger Gunilla Svensson, matmor på Hultdalsskolan.

Makaronerna slängdes och 20 minuter senare serverades i stället ris eller bulgur till korven.

Men Oskar Gustavsson hoppade över lunchen helt. Han åt två äpplen i stället.


Kommentarer
Postat av: Sara

sv: hoppas jag klarar den bara! :D

2009-12-18 @ 12:54:03
URL: http://eekholm.blogg.se/
Postat av: Emma

Fyfaan vad äckligt

2009-12-19 @ 17:16:28
URL: http://emmamariastenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0